EL RACÓ DE PENSAR:
"WONDER": LA LLIÇÓ DE L'AUGUST

snapshot-1590663832.jpeg

"WONDER": LA LLIÇÓ DE L'AUGUST

​A través de les diferents activitats proposades, volem donar l’oportunitat als participants de ser capaços d’entendre i comprendre situacions significatives de la seva pròpia vida i de la vida dels altres que els ajudi, juntament amb la seva capacitat resilient, afrontar futures situacions de la vida.

Doncs bé, la proposta per aquest racó de pensar gira al voltant de la vida de l’August “Auggie pels amics”, el protagonista de la pel·lícula “Wonder” i el llibre “La lliçó d’August”. També acompanyaran a aquest racó altres llibres relacionats com ara "La història de Julian", "El joc de Christopher", "Charlotte té la paraula" i el "llibre de preceptes del Sr. Browne".

De què tracta Wonder?

Wonder narra la vida de Auggie Pullman, un nen de 10 anys nascut amb una malformació facial – la Síndrome de Treacher Collins -, que li ha obligat a viure d'hospital en hospital sent operat fins a 27 ocasions. La seva vida ha transcorregut entre les parets de la seva casa, al costat de la seva família i la seva gosseta Daisy. La seva mare, s'ha encarregat d'educar-li fins ara, però ha arribat l'hora que conegui món i s'enfronti al seu major repte: anar per primera vegada al col·legi i intentar ser acceptat per professors i companys, malgrat ser diferent de la resta per la seva discapacitat.

Aquesta pel·lícula aborda temes com l'assetjament escolar (Bullying), l'autoestima, l'autoconcepte, el respecte i la tolerància cap a la diferència, acceptació… Tots ells molt interessants per als infants i adolescents perquè diàriament s'enfronten a situacions similars o en les quals han d'usar aquests valors.

Com treballarem Wonder al racó de pensar?

A les diferents sessions combinarem activitats de visualització de fragments de la pel·lícula, lectures d'alguns dels preceptes que ofereix Browne, professor de l’August, als alumnes de la seva classe, també amb debats i reflexions sobre situacions donades a la pel·lícula i el llibre i que també estan a la vida dels participants del racó de pensar, és a dir, presents en la nostra societat en el dia a dia, i quines són les visions del cas de l'August per part dels seus companys i companyes Julian, Jack, Charlotte i Sammer. També abordarem el concepte del Bullying.

Si sou un centre educatiu o de lleure i voleu rebre formació sobre aquest projecte, podeu posar-vos n contacte amb nosaltres a través del correu de la fundació i ens posarem en contacte amb vosaltres.