LA NOSTRA IDENTITAT

QUI SOM?
La Fundació Mn. Frederic Bara amb una història de més de 40 anys a la ciutat de Reus. Té per objectiu realitzar una acció compensadora i preventiva amb la infància i adolescència, fora de l’horari escolar, acollint i atenent preferentment, mitjançant activitats educatives de temps de lleure, aquells infants i adolescents que, per diferents motius, es troben amb necessitats econòmiques, socials o familiars.

Està formada per una Junta de patrons i amb el suport de la companyia de les Filles de la Caritat de Sant Vicenç de Paül. Compta amb professionals de l'àmbit social i educatiu i, amb l’ajut de voluntaris i voluntàries, fa possible la seva tasca.

20200108_111457_edited.jpg

QUÈ FEM?
La Fundació presta un servei d’atenció socio-educatiu en temps de lleure, acollint i atenent infants i adolescents entre 3 i 18 anys, amb dificultats d'aprenentatge, escassos recursos socioeconòmics o amb estructures familiars carencials així com a les seves respectives famílies, mitjançant diferents projectes.

Proporciona un espai de convivència, atenció individualitzada i en grup, derivació i integració a recursos normalitzats de la comunitat, coordinada amb altres serveis de la ciutat i província.

DSC00145.JPG

PER A QUI HO FEM?

Des de la Fundació Mossèn Frederic Bara i cortiella, apostem per la qualitat humana i professional de la nostra tasca, dirigida a infants i adolescents d'entre 3 i 18 anys, del país o nouvinguts que, vivint a Reus i estant escolaritzats a qualsevol escola o instituts de la ciutat, aposten per un futur compartit i integrat a la nostra ciutat, independentment de la seva religió o cultura, ètnia i origen, aconseguint així una plena inclussió a la nostra societat.

IMG-20180921-WA0020-1.jpg

PERQUÈ HO FEM?

Perquè reconeixem el valor de tota persona i creiem que és essencial pels infants i adolescents més desafavorits proporcionem un arrelament al país que els acull, els acompanyem en el procés del seu creixement fent a la vegada prevenció i promoció de la seva personalitat

Generem relacions d’afecte, d’acceptació, de comprensió, d’empatia i respecte vers la seva persona, al seva cultura, els seus orígens i les seves famílies.

EL FIL CONDUCTOR

Situem a l'infant com a protagonista del seu propi procés educatiu i de vida.

Fomentem una educació integral, personalitzada i contextualitzada.

Eduquem en valors com: el respecte, la convivència, la valentia, la constància, l'esforç, el diàleg, la solidaritat, la sostenibilitat, l'ajuda mútua, la sinceritat, entre altres.

Entenem el paper de l’educador, com aquell referent qui acompanya a l’infant en el seu camí de creixement, ajudant-lo a prendre seguretat en ell mateix, a combatre les pors i les limitacions, i motivant-lo donant-li suport davant de les dificultats quotidianes i personals.