EL RACÓ DE LECTURA

El Projecte Lectura per la vida: llegeix, comprèn, creix,  forma part del desenvolupament del Programa Infància i Adolescència de la Fundació, més concretament del Projecte Centre Obert “Obrim Somriures”.

Un dels aspectes prioritaris del Projecte Centre Obert “Obrim Somriures” és la lluita contra el absentisme i el fracàs escolar, causes principals de la pobresa quan els nens arriben a joves i a la edat d’incorporar-se al mercat laboral.

És per aquesta raó, que com a eina de prevenció i per donar resposta a la dura realitat que ens trobem en el dia a dia, hem creat un projecte que engloba tres mecanismes claus per a prevenir situacions de fracàs escolar i pobresa present i futura.

Té com a finalitat que els infants i els adolescents adquireixin un bon nivell lector essencial per la comprensió de totes les assignatures, a la vegada, que troben en la lectura, una font de gaudiment, una porta a móns d’aventura i coneixements que no són al seu abast  ni a la seva vida quotidiana, per raó de la situació econòmica de la família i per altres limitacions pròpies de l’entorn de pobresa o poca estimulació i motivació que els envolta.

La biblioteca vol ser un recurs que ofereixi als infants i adolescents un servei de préstec de llibres, per tal de fomentar la lectura, no només en les hores que estan a la Fundació, sinó també en aquells espais de temps que tenen a casa, a l’escola o al carrer, així com també de consulta a la Fundació,  i poder així, assentar una base de coneixement, que doni peu a la construcció d’altres aprenentatges que aniran esdevenint en les diferents etapes de la vida.

Mitjançant els autors clàssics, el nens aprenen valors i conductes nobles i raonaments altruistes, que no canvien en raó del temps i el progrés científic.

Amb llibres d’autors actuals, el nens es sensibilitzen en temes com el canvi climàtic i el respecte a la Natura, a les persones d’altres races i religions entre altres.

Tant important com fomentar la lectura amb els infants i adolescents és fer-ho amb l’equip de professionals que atenen als usuaris de la Fundació, educadors i voluntaris.

JPG_4367.JPG
JPG_4378.JPG