EINA JOVE

El Projecte de Formació Pre-laboral “Eina Jove” forma part del desenvolupament del Projecte Centre  Obert de la FMFBC, que té com a primer objectiu general: la Inclusió social, qualitat de vida i igualtat d’oportunitats.

Reconèixer els infants i adolescents com una de les prioritats de la Fundació, impulsant, promovent i facilitant projectes que treballin  per a la construcció del seu futur  en matèria de drets i igualtat d’oportunitats, així com del seu benestar integral i qualitat de vida general.

La necessitat que presenten els adolescents que atenem a la Fundació és la de poder visualitzar i extrapolar directament el què s’aprèn dins l’aula de l’institut a la seva vida quotidiana, a les seves capacitats i habilitats personals i a la realitat social i laboral que els envolta. Tenint en compte el punt de partida del qual comencen, la seva realitat familiar i personal i també dels obstacles socials i culturals, que no volem que siguin determinants, sinó tot el contrari, possibilitadors.

No pretenem en cap moment, duplicar els coneixements que es donen a l’aula, sinó que la nostra intenció és aplicar aquests coneixements dins el taller per tal de planificar, crear, construir, executar i avaluar tot el procés formatiu laboral, no dins l’aula (ambient fictici) sinó a la realitat quotidiana domèstica i empresarial.

En l’actualitat el Programa Infància i Adolescència es desenvolupa a través de tres Projectes, un dels quals és el Projecte Centre Obert. Aquest projecte, desenvolupat a la vegada per tres accions, pretén ser un espai de suport educatiu i convivencial educant la diversitat als infants i adolescents de la ciutat.

El Projecte “Eina Jove” de manera paral·lela i coordinada al Centre Obert, emmarca la seva actuació  en diferents àmbits:

Formació Compensatòria: Aquest àmbit inclou el reforç en els aprenentatges bàsics.

Formació en habilitats socials: Aquest àmbit inclou el reforç d’habilitats de comunicació, relació amb el grup, resolució de conflictes i relacions amb l’entorn.

Formació pre-laboral: Aquest àmbit inclou el coneixement de les tasques pròpies de les professions i en concret dels àmbits relacionats amb el manteniment, fusteria i electricitat.

Formació en tècniques de recerca de feina: Aquest àmbit inclou tècniques de recerca activa de feina, com ara: creació del currículum, entrevistes, recerca de feina presencial i per internet, carta de presentació, entre altres

20211105_165217.jpg
20211126_171909.jpg